BörtönBaba light... 6.

Volt egy egyezségünk.

Egyetlen egy.



"Színésznőnek elhinni bármit reménytelen fantáziája egy érzékeny civilnek; ma már tudom, hányan fordultak meg azóta az Ő szívében (ágyában), s hányan hagyták nyomukat a Nagymező utcai lakás ViaszBabából jól ismert parkettáján. Jövőt képzel, de a múltban él – úgy hiszi, amire nem gondol, az nincs – és nem is volt.

Érdekes, ahogy időnként én viszont bevillanó pillanatokat látok; a semmiből ugrik be egy mondat, egy kép, egy színházi próba vagy előadás – a napokban a Story Gála képei kerültek a kezembe, melynek megalázó és hihetetlen történetét külön fejezetnek szánom a BörtönBabában, hiszen szereplői a mai napig azok a színházban dolgozó, túlélő bohócok, akik fennhangon énekelték úgy hajnaltájban, hogy  „a KERO-é nem leszek, nem leszek…” (Koncz Zsuzsa Valahol egy lány című dalának a "a királyé nem leszek, nem leszek, akkor inkább elmegyek, elmegyek átírásában) – aztán mégis az „övéi” lettek, majd csúnyán elárulták. Az ország celeb-krémje hallotta (és videózta), ahogy az Operettszínház akkori (és mai) sajtófőnöke porig alázta a saját színháza igazgatóját, majd mentette az irháját, és a felelősséget a szintén semmiből felemelkedő bohóc-kategória férfi színészére és annak férfi menedzserére (férfi élettársára) hárította 

A Story Gála egy szociológiai tanulmány volt számomra, s mivel akkoriban a Színésznő tiltólistás volt a Story-ban, BEST-ben a volt férje aknamunkája okán, magam mentem oda Ómolnár Miklóshoz rákérdezni, hogy is van ez?! Egyáltalán hogy kerültünk mi ide, ha évek óta egy sort sem írnak a lapjai a Színésznőről?! Amit válaszolt, fontos igazsága lesz a BörtönBabának és ennek az egész hazug gépezetnek… S itt már nyilvánvalóvá váltak a Grünbergerek - és szerepük ebben az egészben.

De ott tartottam, hogy volt egy egyezségünk a kezdetektől a Színésznővel. Én úgy tudtam akkor még, hogy minden szerelmes pár örökre tervez, úgy hittem, hogy másoknál is ilyen egyszerűen és folyamatosan működnek a dolgok; én csak azt tudtam, hogy ha én ígérek, az úgy van – ha Ő ígér, az úgy lesz. Tévedtem. Hosszú évek távlatából visszatekintve rá kellett jönnöm, hogy fogalmam sincs, mikor volt Kalocsai Zsuzsa igaz, ha az volt egyáltalán – ha most látom vagy hallom a hangját, kiráz a hideg, milyen kegyetlenség árad idegen, mégis ismerősök által megtöltött báblelkéből. Ha sorsa sorsomba fonódik, tökéletesen tudom, éppen melyik exe-jövendőbelije-tanácsadója befolyása alatt áll – teljesen azonosul a szereppel, hogy jó legyen annak, aki épp megmondja, mit és hogyan csináljon.

Tizenkét éve megbeszéltük, hogy bármi történik velünk a jövőben, akárhogyan is leszünk egymással, ha bármelyikünk szívét megérinti más, egy üres sms-sel jelezzük a másik felé, hogy itt a vége, a lelkek kettéhasadtak – minden rossz érzés nélkül ennyit megérdemel ez a szerelem. A csillagokat leígérte az Égről, hogy sose adná a szívét másnak, mert Ő engem örökké szeret, tudja, érzi, hiszen 50 évig képtelen volt erre az érzésre, ezt csak én tudtam kihozni Belőle. Sokkal inkább attól félt, hogy az én sms-em hamarabb Rátalál, ez tette frusztrálttá, féltékennyé, veszélyessé - mondjuk ki, bántalmazóvá. De megígértük. Szinte minden egyes nap szó volt róla. A kapcsolatunk részévé vált, hogy „ne felejtsd el, ha bármi történik, utolsó sms…”

Nem írtunk egymásnak azóta sem. A lelkek kettéhasadtak; mindkettőt nagyítóval vizsgálják, mindkettő nyolc évet temetett el, és mindkettő új életet kezdett, igaz, állandóan keresztezzük egymás útját, de már nem köszönünk, ha szembe jön a másik..."


Nem tudom, hol veszett el az a két sms.

ViaszBaba- SzínészNŐt szerettem - A KÖNYV (megrendeléshez kattints a címre)
krencseyhella@gmail.com