8 év börtönt érhet, hogy SzínészNŐt szerettem...

Ha szeretsz; szolgálsz, alárendelsz, elfogadsz, tűrsz és védelmet nyújtasz. Ha Színésznőt szeretsz, mindezt sokszorosan teszed: bántalmazásokkal színezve, megalázástatásodat huszonéves fiatal lányként, mosolyogva viselve. Úgy "nevelt", hogy a szerelem ezzel jár - maximális alárendeltség a színházának és Neki. Ha így teszek, jó kislány leszek, akkor megengedi - szerethetem. A Színésznő nem tűri, hogy teljesen irreális világából, a gondosan bedrótozott kalitkájából kiszakadva a madárkája kireppenjen - újabb 8 évre szeretné rám zárni az ajtót.


Civilként semmilyen fegyverem nincs egy elismert színésznővel szemben, sőt, az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján az álarca makulátlan, a háttere kifogástalan, a befolyása mindenhová elér. Senki nem látja, hogy abszurd képzelete hová fajult, hogy nem e világi gondolkodásával életeket tesz tönkre, s a bosszúja oly' kegyetlen, hogy azt akár egy Shakespeare-hős is megirigyelhetné; én pedig próbálom az igazságot, a tisztaságot megőrizni, de a világ nem engem igazol.
A tapsot nem én kapom.

Egyszer egy szóváltásunk során azzal zárta le a problémát, hogy orrát felhúzva, sértődötten, ajkait eltorzítva felrótta nekem, hogy "Ez a hála?" - Miféle hála? - kérdeztem... "Hát a hála azért, hogy szerethetsz..." Emlékszem, azonnal el is hallgattam, olyan mélyen megdöbbentett ez a mondat, ez a gondolkodás, ez a hozzáállás. Hála. Legyek hálás Érte, legyek hálás minden jóért és rosszért, s ha nincs hála, majd lesz bosszú.
Íme itt van!
Újabb 8 év, csak éppen nem az Ő szolgálatában, hanem a rácsok mögött ártatlanul, képtelen vádakkal, egyszerű hatalmi és anyagi erőfölénnyel. A Színésznő reményei szerint gond nélkül, elhallgattatva engem - Ő pedig marad a színpadon, álságos mosollyal az arcán, ismert-elismert, "szegény áldozatként".

S kinek szól majd a taps a végén?
Ugye, hogy annak, aki az egészet pont emiatt csinálja?!
 ...


ViaszBaba - SzínészNŐt szerettem A KÖNYV
(Elfogyott, de ősszel bővített kiadásban újra kapható lesz!)
www.viaszbaba.blogspot.hu
Instagram/krencseyhella
Twitter/krencseyhella
#metoo